Paljon bolustit? Onks teil illankoittoo?



 Diabetes mellitus, sokeritauti, deetyyppi, diabetes, ykkönen..


Korkea sokeri, matala sokeri, hypoglykemia, ketoaineet.
Hiilihydraatti, hiilarit, bolus, basaali, vs, aamunkoitto, illankoitto, ketoasidoosi, glukoosi.



Siinä vain murto-osa siitä sanastosta mitä minä olen oppinut viimeisen vajaan 2 vuoden aikana.
Onko nämä sulle tuttuja?
Mulle ovat, vaikka mielellään edelleen sanoisin että 'Ei!'

Meidän taivalta yhdessä on takana pian kaksi vuotta. Sisu täyttää lokakuussa 4.

Vaikka joka päivä tuntuu vähän helpommalta se ettei ihan kaiken aikaa stressaa, niin olo ei todellakaan ole silti huoleton ja kevyt.
Ihan milloin tahansa ottaisin takaisin ajan ilman diabetesta. Ihan milloin vain antaisin lapselleni huolettomamman elämän.

'Isi EIKÄ mulla ole enää diabetesta!! EI SISU TARVII insuliinia!!'
'Ei Sisu hajuu äiti, se sattuu!'
Minä hiivin toisinaan yöllä laittamaan pumpun kanyylia kun en halua kuunnella sitä kauheaa itkua ja pitää lasta väkisin kiinni.

Kyllä mua välillä suorastaan ärsyttää tuo verensokerisensorin piipitys, milloin korkeasta ja milloin matalasta. Varsinkin kun teen Ihan 247365 työtä sen eteen, että en kuulisi sitä piippausta vaan sokeri olisi kohdillaan. Saati se, että edelleen harvase yö juoksen laittamassa insuliinia tai syöttämässä. Milloin illalla pumppu pitää pysäyttää kun verensokeri laskee liian kovaa, milloin se unohtuu koko yöksi kiinni ja aamulla sokerit nousee sellaista vauhtia ettei niitä saa laskemaan millään..
Kauheinta on se, että monesti illalla pelottaa käydä nukkumaan kun ei ole varma herääkö hälytyksiin.
Edelleen mun kello soi joka yö klo 2.11 ja vähintään 5/7 yöstä en herää tähän hälyyn. Miksi?
No koska olen niin väsynyt.

Ja kyllä mua ärsyttää ne Marjatat jotka narisee että: 'Voi sentään, kun en ole kunnolla nukkunut viime yönä. Kävin 9 sänkyyn ja heräsin 7. Voi voi..'
Niinpä!
Tulehan meille pariksi viikoksi, ni tiedät eläväsi.

Ei mulla muuta!
Aurinkoa sun viikonloppuun! Me mennään mökille, paikkaan jossa sokerit ei koskaan oo normaalit!

❤ Uskomaton supermami





Kommentit

Suositut tekstit