Onko liika liikaa vai liian vähän?

 'Sisu ite laittaa äiti!'

Oon kuullut meidän reippaan pojan suusta nyt muutaman kerran.

Nimittäin kanyylin letkun kiinni itse insuliinipumpun kanyyliin.

Milloin hänestä on kasvanut noin varma ja rohkea?


Meidän äärettömän tärkeä perhehoitaja kysyi viime yökyläilyn jälkeen että miten me ollaan osattu kasvattaa noin kohtelias ja kiltti pieni poika?Hänen lähdön jälkeen liikutuin ja mietin illan, että miten?

Rakastamalla.


Tarvitseeko siihen muuta?

Oon myös miettinyt oonko opettanut lastani rakastamaan liikaa. 

Muutama päivä sitten hän makasi lumihangessa sisäänmenon aikaan ja huusi 

'Äiti, minun rakkaani. Älä jätä minua! 

ja yhtenä iltana veljen kysyessä kuka lukee iltasadun hän vastasi

' Äiti, minun rakkaani '


Meillä on selkeät roolit isän kanssa ja ne on erilaiset kuten kuuluukin. Minua suukotetaan ja halitaan yhtenään, kun taas isin kanssa läheisyys on erilaista. 


Sanon ainakin kerran päivässä rakastavani lapsia ja sama tapa on myös miehen kanssa. En voi käydä ilalla nukkumaan ilman että olen sen kertonut. 

Olen myös kuullut siitä että' mitä sitä toistelemaan, kerron jos asia muuttuu!' 😂

Jenni Vartiainenkin laulaa :

' Ihmiset kuin mantraa

Sitä toistelee,

Entäs jos sen voima

Niin vain vähenee?

En sitä suurta sanaa

Tahtois kuluttaa,

Enkä sanoo ääneen,

En ees kirjoittaa.' 


No minä kyllä sanon ja en tiedä kuluuko se mutta ainakin se kuuluu. Haluan myös lapsilleni opettaa että kyllä pojatkin voi puhua rakkaudesta eikä se ole mikään salaisuus tai olettama. Mikään ei ole sanomatta selvää. 


Kuitenkin, koska nimitän lapsiani rakkaiksi ja ihaniksi, mietin välillä että voiko sitä toistaa liikaa. 

Menettääkö rakkauden kertominen hohtonsa, jos sitä jankuttaa. Onko rakkauden hokemisella huonoja vaikutuksia? 

Kerro, miten sinä teet? Miten sinut on opetettu? 


En muista että minua olisi suuremmin opetettu rakkauttani todistelemaan omassa lapsuudessani, mutta tämä kuuluu nyt meidän perheeseen. Näin se on, eikä se muutu. Ei ainakaan ole epäselvää miten todella nautin jokaisesta päivästä oman perheeni kanssa. Ja se jos mikä riittää ❤️


Ihanaa lauantai iltaa sullekin. 


p. s. Kuva on perhehoitajan kanssa tehty posti äitille. ❤️ Kattokaa nyt mikä onni😭


❤️: Supermami


Kommentit

Suositut tekstit