Pitkä pääsiäinen.

Vaikka tässä ollaan "karanteenissa" oltu jo useita viikkoja oman perheen kesken niin miten tää pääsiäinen tuntuu tosi pitkältä?


Eilen pupu piilotti munia ja tänään kukko oli muninut talvihattuun, myös äitille! 

Minä olen juhlija tyyppiä. 

Eli oli pyhä tai juhlapäivä mikä tahansa niin aina on hyvä syy syödä hyvin! Kakku pöytään ja mielellään lahjoja kans. Tää ei todellakaan juonna mun lapsuudesta enkä tiedä yhtään mistä tää kumpuaa mutta meillä vietetään kaikki kissanristiäiset ihan miehen kyllästymiseen asti.
Nimipäivät, ystävänpäivä, pääsiäiset, vaput.. naapurin kummin kaiman synttärit jne.
Ei meillä pääsiäisenä nyt "tavallaan" lahjoja anneta, mutta munaa senkin edestä! Ja minä olen tottunut saamaan kaupan isoimman ja sain tänäkin vuonna. 😍 Olen kiitollinen että mulla on mies joka lähtee näihin mun hömpötyksiin mukaan. 🤭 Olihan silläkin hattu sängyn alla ja kyllä sielläkin oli kukko käynyt! 
Mutta.. tänä vuonna mua vaan harmittaa se että jokaisen munan ravintoarvot on tutkittava ja munat punnittava, jotta ne pienet muovilelut niistä munista ei lentele ympäriinsä vaan pysyy lattian tasalla leikeissä. Näinä hetkinä mä niin toivoisin että voitais elää ihan normaalisti. Tai että Sisu voisi. Että mun ei tarvitsisi valvoa koko yötä sen takia että lapsi on, saanut juhlia ja herkutella, kuten viime yö jo meni.  valvoessa.
Eikä ole yks tai kaks kertaa kun joku on sanonut että "Herranen aika, ei sille saa siin paljon makeaa antaa!" 
Ai miksi ei saa? 
Kyllä diabeetikko saa syödä myös makeaa! Ihan niin kuin sinäkin! Ei se ole mikään este. Siksi on hyvät laitteet ja insuliini. Älä arvostele tässäkään asiassa jos et tiedä mitä sanot. 


Ensi vuonna tää on varmasti jo helpompaa mutta tänään tää vielä masentaa. 



Herkutelkaa yltäkyllin nyt! Vielä huomenna vietellän pyhää tässä kauniissa sateisessa räntäsäässä, sisällä!

❤️ : Supermami 

Kommentit

Suositut tekstit